2014. április 3., csütörtök

Sóskifli


Ma reggelre végre kihasználtam a karácsonyra kapott kenyérsütő gép késleltető programját. Reggelre friss sóskiflit szerettem volna a kis családom elé tenni, de nem akartam már korán felkelni, hogy bedagasszam a tésztát.

Így hát elővettem Tóthné Pánya Marianna Házi sütemények című könyvét, hogy megfelelő receptet találjak ehhez. Könnyen meg is találtam.
Ha reggelre akarjuk, akkor tej helyett vízzel


Hozzávalók a tésztához:
68 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5 dkg só
2 dkg cukor
2 dkg tejpor
2 dkg olvasztott margarin
4,5 dl langyos tej/víz

+ köménymag, nagy szemű só, szezámmag a tetejére


Elkészítés:

  1. 1,5 dl cukros tejbe morzsoljuk az élesztőt. Ha megkelt, a liszttel, sóval, tejporral, olvasztott margarinnal és a tej többi részével összekeverjük és kidagasszuk sima tésztává. Egy órát kelesztjük.
  2. Ha megkelt, négy felé osztjuk, egyenként kinyújtjuk, 8 felé vágjuk és feltekerjük a háromszögeket. Lekenjük vízzel és megszórjuk a köménymaggal, sóval vagy szezámmaggal.
  3. 200 fokos sütőben 15 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése